Ett människoöde

Välkomna till en alldeles ny blogg!
Det är tänkt att den här bloggen ska vara både allvarlig och lättsam, att den ska ta upp svåra saker i livet och i vardagen, såväl som roliga och absurda händelser.
Ni som väljer att läsa min blogg kommer att få stifta bekantskap med en i flera avseenden helt vanlig människa, en i andra avseenden ovanlig människa som är i minoritet. Jag antar att det jag vill med min blogg är att upplysa, berätta och försöka ge in inblick i hur ett människoöde, som inte riktigt passar in i samhällets mall, kan gestalta sig. Jag vill att människor ska få reda på hur det kan vara, jag vill mana människor till reflektion och en vilja att förstå. Acceptans och öppenhet behövs det mer av i vårt samhälle och vi behöver tvätta bort den skam som orsakar så mycket onödigt lidande.

Än en gång, välkomna in i min värld. Min tanke är att ni här ska kunna följa mig på en, förhoppningsvis, någorlunda regelbunden basis.
Jag trotsar ständigt mig själv och min omgivning, jag kämpar för att uppnå mina mål och att kunna förverkliga mig själv. Jag har påbörjat en akademisk högskoleutbildning trots min ADHD-diagnos och jag är fast besluten att klara av det oavsett vad jag själv och andra människor tror och säger!

Kommentarer
Postat av: Christoffer

Kör hårt Sandra. Vi tror på dig!

2010-10-14 @ 23:40:18
Postat av: S

Klart du kommer fixa det! Heja dig!

2010-10-15 @ 23:39:59
Postat av: ღ Saara Saariioniitaa ღ Җ Noя∂aғяίkaη Җ

Verkar intressant lämna en kommentar så din blogg blir sparad så ja kan besöka dig :D

2010-10-15 @ 23:50:35
URL: http://sarasaariioniitaa.blogg.se/
Postat av: Josäfin :>

Välkommen in i bloggvärlden :D

2010-10-16 @ 00:25:12
URL: http://jossanamigo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0