Tentaångest

Jag är mer dissociativ än någonsin, känns det som. Tror att jag har blivit paralyserad av stress och skräck inför morgondagens stora salstenta. Ju mer jag läser, desto mindre förstår jag. Därför kanske det bästa just nu är att bara slappna av, ta det lugnt och inte försöka stressläsa. Det lär inte fastna så mycket mer i den här översvämmade hjärnan i vilket fall. Kanske man bara ska fundera lite allmänt, väldigt övergripande om ämnet, vad man tycker och tänker. Vissa saker har jag rätt bra koll på, andra är fortfarande ganska diffusa. Jag är väldigt spänd på vad det blir för frågor på tentan, om det kommer visa sig att jag har prioriterat "fel" eller om jag har lyckats förstå ämnet på ett mer eller mindre sammanfattande vis. Ett stort och svårgripbart ämne är det ju, det har man verkligen insett. Biblioteks- och informationsvetenskap är inget som låter sig förklaras i en handvändning. Fast jag försöker att inte krångla till det alldeles för mycket heller. Nåja. Nu vet jag i alla fall hur det känns att lida av tentaångest deluxe!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0