BIMBO

Nu älskar jag verkligen Studentkåren i Borås, och i synnerhet Bibliotekshögskolans kårsektion BIMBO! Anledningen? Jo, de fixade snabbt och smidigt ett litet problem för mig och ett gäng klasskompisar.
 
Vi hade nämligen en inlämningsuppgift för ett tag sen, och jag gjorde aldrig den då jag prioriterade andra uppgifter som jag kände var tvungna att komma före. Alltså var jag ju väl medveten om att det skulle bli en omtenta för mig. I dag publicerades den nya inlämningsuppgiften och jag reagerade direkt på dess deadline. Den skulle lämnas in senast kl 12 den 17 december. Till saken hör att vi har en salstenta kl 13 samma dag. Helt galet alltså! Så kort tid för en hyfsat tidskrävande och omfattande uppgift och dessutom deadline samma dag som en tenta. Jag frågade direkt läraren om det inte gick att ändra, och sa vad jag tyckte om saken. Han var allmänt nonchalant och svarade bara att man fick räkna med att saker och ting krockade, så det skulle han inte göra något åt. Jag tyckte naturligtvis inte att det var okej så jag fick rådet att ta kontakt med utbildningsansvarig i BIMBO. Sagt och gjort, jag skickade omedelbart iväg ett mail och ett par timmar senare fick jag svar. Han hade pratat med kursansvarig lärare och fått honom att ändra sig! Så nu är alltså deadline för denna uppgift framflyttad och det känns som man har en mer rimlig chans att hinna och orka knåpa ihop informationssökningsuppgiften.

Tack BIMBO! Nu vet jag att Kåren kan påverka och göra skillnad, den är onekligen skitbra för oss studenter att engagera sig i. Känns bra att jag aldrig tvekade på att bli medlem redan från början.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0