Bolltäcke

Jag vill ha ett bolltäcke! Ja, jag vet att det låter helt sjukt och flummigt. Vad sjutton är ett bolltäcke liksom?! Jag vet själv inte så mycket om det, men det är ett täcke med bollar fastsydda inuti, de ligger alltså inte löst. Det är tungt, väger ca 6-7 kg. Bolltäcken används som en slags terapeutisk metod kan man säga, mot så olika "problem" som ADHD, Aspergers, autism, ätstörningar, ångest, rastlöshet och sömnsvårigheter. Bollarna ska tydligen trycka mot kroppen och stimulera på en massa olika ställen och det ska ge lugn och välbefinnande.
Jag är grymt sugen på att testa ett bolltäcke! Vill veta om det kan göra någon nytta. Skulle vilja prova det främst med tanke på mina sömnproblem (orolig sömn osv) samt ångest. Det ska även kunna förbättra koncentrationsförmågan.

Jag pratade med min kontakt på öppenpsyk om detta, hon sa att det nog skulle vara möjligt att få prova ett bolltäcke då det räknas som hjälpmedel. Får prata med arbetsterapeut eller liknande. Hur som helst så kommer det nog dröja ett litet tag, jag ska ju flyttas över till vården i Borås vid årsskiftet, så man får ta itu med den frågan när flytten är klar.
Åh, jag vill inte vänta! Jag är ju så sjukt otålig, och när jag har fixerat mig vid något så är det skitsvårt att släppa det. Jag vill att saker och ting ska hända nu nu nu! Suck. På den fronten är jag en typisk ADHD-människa, haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0