Irritation galore!

Det finns mycket att vara irriterad på just nu. Känner att jag tyvärr ger efter för många av mina irritationer och förargelser också, på det viset att jag låter mig absorberas så mycket av störningsmomenten. Det kanske kan vara positivt i någon bemärkelse också, vad vet jag.
I alla fall så är det ju problemet med fukt och mögel i min lägenhet. Ringde hyresvärden imorse, de sa att fastighetsskötaren skulle "kolla på det när han hade tid". Jösses. Ska man behöva göra som de franska bönderna som tippade skit utanför regeringens lokaler för att det skulle hända något? Jag sa ju till hyresvärden att det är fukt och mögel och att mina hälsa påverkas av det. Händer ingenting i morgon så får jag gå till deras kontor och visa att det är allvar. Dessutom ska jag ringa vårdcentralen i morgon och höra vad de säger, jag får nog gå dit på läkarbesök och ta prover. Hoppas det i alla fall.

Ett annat bekymmer är kurslitteratur. Jag beställde två böcker, trodde jag, men efter en dag eller två fick jag mail från adlibris. Tydligen var den ena boken slut hos förlaget och de visste inte när den skulle komma in igen. Tack så otroligt mycket. Varför går det att beställa en bok och få orderbekräftelse om den är helt slut? Dåligt. Den är slut på de andra ställena jag kollat också. Härligt, verkligen. Det är aplång kö på de exemplar som högskolans bibliotek har och kvar finns endast referensexemplaret. Jo det är ju så himla kul att vara tvungen att sitta i bibblan och läsa en bok...

Västtrafik gav mig ytterligare störningsmoment i går kväll. Inställt tåg resulterade i att jag inte var framme i Borås förrän strax före tolv på kvällen. Jag skulle varit framme halv elva. Blev tvungen att ta ett tåg Göteborg-Borås, det visade sig att detta tåget inte kunde betalas med Västtrafiks kontoladdning trots att det var Västtrafik i samarbete med SJ som körde tåget. Tack! Jag älskar verkligen när precis allt måste krångla så mycket som det bara går! Jag blev tvungen att lösa en enkelbiljett för 65 kr för att inte bli avslängd i Hindås eller någon annan gudsförgäten håla.
Traskade in på Tidpunkten i dag och hörde hur det funkade med resegaranti och ersättning. Fick blanketter som tydligen ska fyllas i, och uppenbarligen måste jag skicka med kopia på SJ-biljetten för att ersättas för den... Hurra. Som sagt, det ska krånglas med saker och ting i all oändlighet.

Nu vet jag inte om jag har så mycket mer att gnälla om, men det har jag antagligen. För tillfället har jag ju irritation deluxe. Jo just det, eftersändningen av min post fungerar sämre än sämst. Det är icke att förglömma. Måste påminna mig själv om att jag ska komma ihåg att inte glömma att ringa till den där *pip* adressändring. Betala för en tjänst som inte levereras? Självklart, det tycker jag är helt okej.

Tjoho! Life is a bitch, and it has puppies!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0