Julstämning

Nu har den faktiskt börjat infinna sig på allvar - julstämningen. Det var så otroligt mysigt och fint när jag promenerade i Stadsparken tidigt ikväll, alla ljusslingor i träden och snön. Trots att det var riktigt råkallt och inte alldeles roligt att gå överallt eftersom temperaturen sjunkit och gjort underlaget till en blandning av is och slask, så kändes det hoppfullt och rofyllt att strosa omkring i stan i dag. Inte ens två veckor kvar till julafton och det märks faktiskt, på flera sätt.

Jag känner mig inte ens särskilt stressad längre. Kanske har jag börjat vänja mig vid högskoletempot och studentvardagen, vem vet. Det känns hur som helst riktigt bra, jag tar inte längre allt på blodigt allvar eller stressar upp mig till tusen för att jag inbillar mig att ALLT är viktigt och att jag måste hinna lusläsa all litteratur. Självklart har mina fina resultat påverkat mig en massa, när jag har märkt hur bra jag kan göra ifrån mig så har jag även börjat slappna av. Jag har blivit mer motiverad och sporrad, men jag har samtidigt lärt mig att spänna av och lita till mig själv. Jag har hittills inte blivit underkänd på någonting, men jag vet inte om det kommer att hålla i sig. Ett visst moment är jag rätt tveksam till. I nästa vecka får jag se hur rätta mina farhågor är.
Den kommande tentan är jag inte orolig över, men jag måste börja plugga lite mer seriöst till den. Blev tyvärr inte mycket gjort i dag. Förutom det så är det informationssökningsuppgiften som jag måste skriva, den känns inte alls rolig, men jag får helt enkelt bita i det sura äpplet och göra den innan jag åker hem och tar julledigt.
Innan jul ska vi även påbörja det nya informationssökningsmomentet (suck!). Så den uppgiften plus plugg till klassifikationsteoritentan måste jag sysselsätta mig med under mitt "jullov". Tänkte dock ta själva juldagarna och nyårsdagarna helt lediga och ägna mig åt skolarbete endast i mellandagar och efter nyår. Man måste tänka på sig själv och familjen också!

Så här ser det ut i Stadsparken just nu.



Kommentarer
Postat av: Patricia

Vackert det ser ut! Jag börjar också få lit ejulstämning.

2010-12-12 @ 10:30:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0