Less

Just nu är jag bara så allmänt jävla less. Innerligt trött på plugg i allmänhet och informationssökning i synnerhet. Jag satt i skolan och pluggade i ungefär tre och en halv timme, det kändes långtifrån tillräckligt. Fruktansvärt trögstartad uppgift, tycker i alla fall jag. Och så in i helvete tråkig. Jag pallar det inte, orkar inte med det alltså. Det är åtminstone hur det känns just nu. Men jag VILL ha klar den fördömda uppgiften nu före jul. Suck, pust, stånk, stön, och allt sådant där. Jag är spyfärdig av alla databaser, sökvertyg, booleska operatorer och trunkeringar. Dagens plugg fick mig verkligen på kasst humör.

Att den stora tvättstugan var fullbokad ända fram till typ samma dag som jag åker härifrån, gör inte mitt liv roligare precis. Nu måste jag använda den lilla så kallade tvättstugan som finns i korridoren. En tvättmaskin, en torktumlare. Inget torkskåp! Åh, jag blir galen. Jag torktumlar inte mina kläder, med undantag för strumpor, och tänker inte börja med det heller. Jag har ingen torkställning och bör heller inte torka kläder i min lägenhet (enligt fastighetsskötaren). Det är väl märkligt ändå, hur saker och ting ska förpesta ens tillvaro på så irriterande sätt.
Men vad fan, vad gör man då. Jag får helt enkelt hänga blöta kläder lite här och där i lägenheten och hoppas på det bästa.

Nu ska jag sätta mig i fåtöljen, alternativt lägga mig på sängen, och försöka tänka bort världen och alla jävligheter. Det hade varit rätt skönt att bara få dö en liten stund. Det sista jag vill fundera på nu är att jag ska skriva den där uppgiften i morgon. Om jag får mardrömmar om vetenskapliga databaser, tesaurer och söksträngar så blir jag inte ett dugg förvånad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0