Osorterade tankar

Well, då har man återigen påbörjat en ny kurs. Det är inte klokt vad tiden flyger iväg, första december är det i dag också! Man blir helt paff. Smällkall vinter har man fortfarande också. Borås är vitt och gnistrande kallt. Tyvärr är det rätt kallt i min lägenhet också, fast jag nu har elementet uppvridet till max. Men det är gamla fönster som inte är direkt täta så jag känner hur det drar in kall luft. Mm, verkligen härligt... Blir det värre och jobbigt i vinter så får jag minsann höra av mig till Newsec, som jag hyr av. Man ska ju inte behöva frysa arslet av sig inne i lägenheten liksom, det räcker med att man blir en isbit när man är utomhus.

I morgon är det en föreläsning på förmiddagen, introduktion till Dewey. I dag hade vi två föreläsningar om klassifikation. Intressant men en aning krångligt, det blir väldigt mycket sådär i början, men det ordnar nog upp sig allt eftersom. Jag har beställt kurslitteratur, två böcker på engelska. Ganska billiga, tyckte jag först. Men totalt med frakt gick det ändå upp i nästan 700 spänn...! Usch. Pengarna bara rullar iväg, det är frustrerande.

Efter föreläsningen i morgon ska jag så äntligen fara hem till Grebbestad! Det var längesen sist, åkte tillbaka till Borås den tredje november senast, tror jag. Jag har inte kunnat åka hem och hälsa på förrän nu, på grund av ekonomi och tidsbrist. Men nu så ska det bli riktigt skönt och roligt att komma hem igen, hem till alla djur och familjen! Ska gosa med hästapållarna, pussa på mularna och borra in näsan i deras lurviga vinterpälsar. Jag ska klappa och kela med katterna, leka och mysa med vovven och bara insupa alla djurdofter och känna hur jag får ny energi av dem. I helgen ska jag bara vila, slappna av och låta hjärnan få en paus. Däremot ska min kropp få jobba, jag ser fram emot det. Fysiskt arbete i stallet och förhoppningsvis åtminstone en ridtur. Vad underbart det ska bli att få lägga undan den psykiska pressen och bara låta kroppen arbeta.

Jag har lite andra småsaker jag tänkte pyssla med också, rensa och städa bland alla mina prylar som jag har kvar hemma. Ska verkligen försöka vara hård mot mig själv och bestämma mig för att göra mig av med en del grejer, ska rensa ut saker och lägga ut på Tradera. Har säkert en del kläder och annat krafs som jag inte behöver, sådant som jag knappt vet om att jag har. Behöver dessutom alla pengar jag kan få in. Jag är i behov av att köpa lite nya kläder, och jag vill skaffa ett hackamore till Linda. Jag skulle verkligen behöva thermoridbyxor, nya ridvantar, varma ridstövlar eller ridskor och eventuellt en ny varm ridjacka. Oj, allt det där skulle bli väldigt dyrt. Och det är svårt att veta hur mycket man ska satsa på ridgrejer, då jag ju inte är hemma så himla mycket. Fast under jul och nyår blir det såklart en del. Då kommer jag att vara hemma i Grebbestad från den 21:e december fram till 9:e januari eller något sådant.
Läkarbesök i Strömstad ska jag hinna med i mellandagarna också, sedan ska jag remitteras och flyttas över till Borås. Äntligen! Det ska bli bra att kunna gå på öppenpsyk här i stan, hoppas att det inte tar för lång tid att få läkare här. Vet inte om jag ska gå hos en terapeut här också, men jag hoppas det. Tror att jag behöver det. Det känns inte aktuellt att sluta ha en samtalskontakt. Nåja, det blir nog bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0