Plugg, plugg, plugg

Nu är årets sista tenta avklarad! Jag tror att det gick hyfsat bra trots allt, lär nog bli godkänd. Men man kan aldrig vara säker. Jag vet i alla fall en sak; jag gillar inte Dewey! Helt ologiskt klassifikationssystem. Dessutom är det gammaldags och förlegat, och extremt amerikanskt (på ett dåligt sätt). Håhå jaja.
Problemet med salar löstes och jag fick sitta i ett helt eget rum. Tack och lov! Det var jobbigt som det var och jag vet inte hur det hade gått om jag varit tvungen att sitta i en stor sal med 15 andra personer, som också knapprar på tangentbord och bläddrar i papper.

Tentan i semantik och morfologi gick över förväntan, jag lyckades skrapa ihop till ett VG! Var definitivt inte väntat, trodde bara att jag med god marginal skulle bli godkänd. Så det var ju lite skoj, att jag skulle få precis den poängsumma som var den undre gränsen för VG. Ibland har man marginalerna på sin sida, jag är naturligtvis otroligt nöjd och stolt över mig själv.

Jag tror att jag verkligen kommer att kunna slappna av och ge mig själv en stressfri och behaglig julhelg. Åh vad det är behövligt! Jag längtar en massa, skönt att tiden går snabbt och att julen närmar sig med stormsteg. Om endast fyra dagar befinner jag mig hemma på landet och vet då att jag ska vara där i över två veckor.

Nu ska jag "bara" försöka snickra ihop en informationssökningsuppgift i helgen, jag vill ha den klar på söndag kväll för som sagt så är min måndag fulltecknad. Okej, jag får se hur det går med denna inlämning. Skulle den visa sig vara väldigt jobbig och kännas svår och tidskrävande för mig, så kan det hända att jag lägger ner den för tillfället. Det är ingen katastrof om jag inte lämnar in den nu heller, men jag vill ju förstås helst ha den klar innan jul. Inte minst för att få bort ett orosmoln, jag vill ha så lite som möjligt att störas av. Jag kommer ändå att ha en ny informationssökningsuppgift att jobba med under helgerna, samt att jag måste plugga klassifikationsteori inför tentan den 11 januari. Jippie!

Men jag älskar ändå högskolelivet, trots allt jobb och all stress som det innebär.

Jag har aldrig tidigare varit så stolt över mig själv, jag har aldrig förr varit så fast besluten att kämpa ända fram till målet och uppnå det jag föresatt mig. Äntligen känns det som om jag hittat mitt ställe, min grej. Varje dag växer jag som människa, varje dag berikas mitt liv, varje dag är jag tacksam att jag har möjligheten att fortsätta min strävan.

Jag har insett att det är livet som händer här och nu, det är mitt liv som pågår för fullt. Jag har förstått värdet av mitt liv, värdet av att ta tag i det och göra det till något meningsfullt. Jag har ett eget val, jag har mängder av möjligheter. Jag har valt livet och jag har valt att forma det till exakt det liv jag vill leva.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0