Plugget som kom av sig

Hmm, jag skulle ju plugga i dag... Eller? Så var det tänkt i alla fall. Men har jag pluggat något då? Näe, inte ett smack. Inte än åtminstone. Men kvällen är ju ung, det finns massor av tid till plugg! Eheh.
Skulle ju färga håret också ja *host*. Och så var det jättejättenödvändigt att städa toaletten och dammsuga hela lägenheten... Jo men det var det faktiskt. Och diska all disk. Man skulle kunnat tro att det bodde en ungkarl här.
Men nu är det mycket finare, dock inte perfekt, för jag har fortfarande inte skaffat en golvmopp... Det har hela tiden blivit bortprioriterat. Hur kul, på en skala, är det liksom att köpa städattiraljer? Nä, det hamnar inte på min topp-tio-lista över vare sig favoritaktiviteter eller vill-ha-saker.

Jag var ute och promenerade i dagsljus i dag (i solsken till och med), det var inte illa. Var nog ute minst 45 minuter i alla fall. Det var kallt, temperaturen hade sjunkit betydligt igen. Men ack så vackert det var! Helt underbart i Stadsparken, var tvungen att ta ett foto (som blev hyfsat bra för att komma från en mobilkamera) som jag lägger in här nedanför. En promenad är alltid en positiv prestation. Så det så!

En annan bra prestation var att jag tog kort på ett par prylar och la ut på auktion på Tradera. Hoppas någon vill köpa det bara. Annars blir jag vrång och sur! Hmpf.

Nu är det nog dags för kvällsmat skulle jag tro. I dag består den av en blandad liten sallad (rester från tacosen, alltså...) och kanske ett par skivor julknäckebröd. Ja, jag förbereder mig för mitt nya och sunda leverne som börjar efter nyår! Det ska bli totalstopp för godis, chips och sådana onyttigheter. Möjligtvis att jag ska kunna unna mig en kaka eller liknande vid högtider. Ska dessutom laga och äta nyttigare och fräschare mat. Inte en massa vit pasta, dåligt bröd, corn flakes, korv och sådant. Nej, det blir nog en stor flirt med mitt forna veggo-liv! Hej linser, bönor, ärtor och en massa smaskiga grönsaker. Plus kyckling, fisk och sådana sunda grejer.
Förutom det ska jag satsa på mer motion, ska bestämma att simma minst en gång i veckan eller så.
Nu ger jag mig attan på att jag ska skaffa en sundare livsstil!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0