Seg och slö

I dag är det en sådan där dag som man helst inte vill ha överhuvudtaget, en dag då man inte vill kliva ur sängen, inte göra någonting. Jag är fruktansvärt trött i skallen, helt seg och slö. Hela jag går i ultrarapid känns det som.
Dagen började ju fantastiskt bra med att jag försov mig, vaknade med ett ryck när det knackade på dörren. Det var grannen/klasskompisen Jeanette, vi brukar gå ihop till skolan. Ja det var ju inte så mycket att göra, jag la mig i sängen igen och somnade om. Tänkte att jag kunde gå på den andra lektionen i dag, den som egentligen klassens två andra grupper ska gå på. Men det sket sig också, för jag vaknade först framåt tolv igen, så det hade blivit ganska stressigt om jag skulle iväg till skolan. Dessutom var jag ju astrött i skallen, så jag struntade i skolan i dag. Inga övningar i WebDewey för mig denna fredag. Men vad fan, nu har jag fått min kursbok så jag kan sitta hemma och läsa i den och göra övningar hemifrån i helgen.

Det är alltså en ganska meningslös dag. Jag har bara suttit vid datorn, tagit en promenad och handlat mat. Jag har lagat tacos och ätit, hade egentligen tänkt göra linssoppa i dag, men var inte sugen på det, utan tacos. Det är ju fredag liksom! Min ekonomi är minst sagt ansträngd, men jag unnade mig ändå att köpa grejer till tacos. Inte så hiskligt dyrt, och så blir det ju faktiskt rätt mycket mat så jag kan äta av det i morgon också.
Håller även på med tvätten nu, det är ganska trivsamt. Förutom att det blir ett himla spring ner till källaren hela tiden, förstås. Senare blir det till att kolla på Idol-finalen, man måste tillfredsställa sina fjortisbehov ibland! Och när det är final får man ju faktiskt se till att titta.

Lagom spännande blogginlägg, men det får gå! Är inte alls inspirerad i dag, bara degig. Man kan inte vara på topp jämt, man får helt enkelt acceptera att de där mindre roliga dagarna också måste finnas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0