Shopping

I dag har jag varit med syrran på Nordby och shoppat ännu mera. Det blev för min del en svart kjol, ett par leopardmönstrade strumpbyxor, en mönstrad sjal, en ögonskugga och ett par trosor. Allt det på rea, givetvis. Utöver det köpte jag tre snorbilliga filmer, en megastor body lotion, en duschkräm och så mat förstås.  Vi käkade på Max, syrran och jag, det var rätt gott.

Nordby är väldans trevligt, om man försöker tänka bort alla norrmän då, förstås. På Max kan man köpa kjempemeny med römmedressing. Bara en sådan sak liksom. Och i ALLA affärer får man frågan om man ska betala med norska eller svenska. Vad fan tror du? Är vi i Sverige eller Norge?! Åh, så jävla tröttsamt så jag får lust att skrika och slå på någon, och välta ner butiksinventarierna i vredesmod.
Tack och lov så är jag ju nu en osedvanligt behärskad och stabil person (det kan diskuteras), så jag gör ju naturligtvis inte någon av dessa sakerna. Tanken är dock lockande, det måste medges.

Innan vi styrde kosan mot Norskby så var jag på sjukhuset inne i Strömstad, det var den egentliga anledningen till vår utflykt sådär en vanlig tisdag. Jag träffade min psykiater för sista(?) gången, det var ett ganska meningslöst samtal. Lite allmänt, ganska torrt prat. Jag fick med mig nya recept. Förvånande? Nej, inte precis. Vissa läkare verkar vara omåttligt förtjusta i att förskriva allsköns läkemedel. Jag fick rådet (och recept på) att prova Ritalin som komplement till morgondosen Concerta, istället för en till dos långtidsverkande Concerta mitt på dagen. Denna sorts Ritalin jag fick, eller egenligen Medikinet som Apoteket gav mig istället för att det var billigare, är ingen depottablett utan har effekt i upp till fyra timmar vad jag har förstått. Det ska bli lite intressant att prova detta, och jämföra med att ta Concerta mitt på dagen.

Äsch, nu är jag faktiskt riktigt trött. Det tar på krafterna att gå i affärer, det är ett som är säkert! Så nu är det nog dags att göra sig i ordning för natten och kanske läsa några sidor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0