Slappa dagar

Det känns som om man inte gör mycket vettigt alls, man bara slappar och käkar. Julmat, godis, julmust och sådana onyttigheter hela tiden. Usch, det får bli ändring efter nyår.
Jag har tyvärr inte ridit något än, det har varit fullt upp med än det ena än det andra, så jag har faktiskt inte hunnit. Dessutom är det inte så överdrivet roligt att rida när det är 15 minusgrader. Jag har inte några thermoridbyxor heller, de var ju slutsålda så det var inte mycket att göra åt den saken. I går handlade jag i alla fall upp presenkortet från Hööks, jag lyckades hitta jackan som jag ville ha (röd dock, men den var rätt snygg den med) samt ett par schyssta ridbrallor (gråa, rutiga). Båda grejerna till halva priset! Så jag är mer än nöjd, känns som jag har gjort riktiga fynd. Det skulle gått på över tusenlappen i vanliga fall. Så nu vill jag verkligen ut och rida i mina nya kläder! Förhoppningsvis blir det på onsdag eller torsdag, i morgon kommer jag inte hinna eftersom jag ska till min läkare i Strömstad och sedan vidare till Nordby shoppingcenter. Kanske kan man hitta något roligt på rean där.

Nu börjar det bli dags att dra iväg till stallet och göra i ordning för pållarna och släppa in dem. Efter det är gjort ska jag nog försöka ta mig i kragen och börja plugga så smått. Måste läsa om klassifikationsteori som vi har tenta på den 11 januari. Det är intressant men samtidigt rätt jobbigt och lite torftigt. Nåja, hur som helst så måste det göras.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0