Tvättidstjuvar

Vad är det för jävla fel på folk egentligen?! Helt seriöst alltså, jag upphör aldrig att förvånas. Ikväll har hyreslägenhetslivet visat mig en dålig sida. Jag hade tvättid klockan 16-21, men när jag kom ner till tvättstugan strax efter 19 så var det någon *pip* idiot till *pip* som hade snott min tvättid! Den IQ-befriade personen ifråga hade lagt vantarna på en av tvättmaskinerna och ockuperat halva tvättstugan. What the fuck?! Om det inte hade varit så att jag faktiskt inte hade mer att tvätta så hade jag stannat tvättmaskinen och slängt ut de förbannade klädtrasorna på det äckliga golvet. Jag lovar. Men nu orkade jag inte bry mig såpass mycket, utan slängde in mina kläder i torkskåpet och gick. När jag ungefär en och en halv timme senare besökte tvättstugan igen så var även den andra tvättmaskinen ockuperad samt också torktumlaren. Jag blev ännu mer förbannad och kunde inte hejda mig från att skriva en småarg lapp och lämna på tvättmaskinen. Dock fick jag verkligen göra mitt yttersta för att behärska mig och låta bli att skriva riktigt fula saker som inbegrep svordomar och okvädingsord.

Vad är det med folk? Hur svårt kan det vara att acceptera systemet med tvättider? Är det på något vis besvärligt att boka tvättider och hålla sig till dessa, och låta andra människor få ha sina tvättider ifred? Jag skulle fan aldrig gå ner och börja tvätta när någon annan har bokat tvättstugan. Skärpning folk! Sådana här händelser gör att jag skäms för att vara av samma art som dessa nötter som nedlåter sig till att göra så simpla saker som att sno åt sig andras tid och rättigheter.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det värsta är när man har tvätttid OCH DET KOMMER NER EN ******* OCH KASTAR UT ENS TVÄTT OCH LÄGGER DEN PÅ GOLVET! Eller som den gången dom trodde dom var snälla å kasta in all min tvätt i torktumlaren.... Den krympte. -_-

2010-12-12 @ 22:00:04
Postat av: ADHD-studenten själv

Ja du, kära anonyme skribent, jag verkar ha trampat på en öm tå. Måhända är du själv en tvättidstjuv?

I mitt fall var det JAG som hade tvättid, inte den som kom in och snodde tvättmaskinerna. Alltså hade jag tyckt att det vore helt okej att slänga ut vederbörandes tvätt, då det ju var min tvättid och ingen annans.

Sedan finns det säkerligen idioter som går in på en annans tvättid och slänger ut den tvätten som har rätt att vara där, så att säga, för att själv tvätta. Men sådana saker skulle jag aldrig nedlåta mig till! Tack för mig.

2010-12-13 @ 19:55:48
URL: http://adhdstudenten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0