Morgana

Mitt namn är Morgana! Det vill säga mitt overallsnamn tillika alias i Klemming. Jag trodde inte att jag skulle få ett så otroligt seriöst och passande namn som Morgana. Det häftiga är ju att jag har en lång relation till just karaktären Morgana Lefay, eller Morgaine Le Fay om man så vill. Ja ni vet, kvinnan som figurerar i bland annat Arthursagorna. Jag älskar sagor, fantasy, magi, mytologi och sådana grejer så det är verkligen ett bra namn på mig tycker jag. Jag kan se mig själv i rollen som översteprästinna, häxa, magiker och allt som hör till. Kanske är jag ju ändå lite av en häxa, jag lägger ju tarot, drömmer sanndrömmar, använder kristaller och intresserar mig för mediala och ockulta ting.

Ja, alltså är man nu en invigd Klemming, det känns kul. Döpt i billig folköl och rödvin för att sedan rulla nerför en backe (i snö) iklädd ENDAST underkläder och en svinkall overall. Mycket annorlunda upplevelse får jag säga. Men det var det värt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0