Näsblod och huvudvärk

Usch, jag mår inte speciellt bra. Har varit ovanligt trött de senaste dagarna, har känt mig svag och darrig, haft mycket huvudvärk, haft dålig matlust och mått illa en del. Förut fick jag dessutom näsblod, jag snöt mig ytterst försiktigt och vips så började det bara att forsa blod. Jag är van vid att ha näsblod, hade det senast för ett par, tre veckor sedan. Att det kom så himla plötsligt nu när jag mår allmänt väldigt dåligt är faktiskt lite oroande. Jag tror att det är en bra idé att ringa vårdcentralen i morgon. Fast jag är inte säker på att jag verkligen kommer att göra det, det känns ändå som om jag inte har så "berättigade" symtom, att de tycker att jag är hypokondrisk eller något. Men helt bra mår jag absolut inte.

Skrev i alla fall tenta på semantik och morfologi i fredags. Det gick snabbt och jag fick sitta och vänta på att få lov att gå, man måste ju sitta minst 40 minuter. Eftersom jag inte hade pluggat så mycket så fanns det ett par frågor jag inte ens kunde svara på, men på det stora hela är jag ändå nöjd. Jag lär bli godkänd, annars vore det hemskt konstigt.

Nu är det dags att tända första ljuset i adventsljusstaken som jag inhandlat och pyntat med köpt mossa (jösses, jag har verkligen blivit en stadsbo!) och svampar och lingon som sig bör. Julstämningen börjar infinna sig, all snö gör sitt till, och jag har smygstartat med glögg och pepparkakor. Riktigt härligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0