Orken?

Tror jag har tappat något. Orken. Var är den någonstans?
I går var jag nästan som speedad men i dag är jag snarare en urvriden disktrasa. Sömnen har bråkat med mig, min kropp vill inte sova när jag vill. Antar att det är all inre stress, att man aldrig får känna att man liksom kan pusta ut och slappna av helt.

På fredag är det tenta på semantik och morfologi och jag har inte pluggat så mycket som jag hade velat och behövt, det har varit fullt upp med omtenta och allsköns saker. XML-momentet i kursen vill jag bara kräkas på. Jag vet inte vad det går ut på, vad det riktigt handlar om, hur det fungerar och vad vi förväntas kunna. Och inlämningsuppgiften ska vara färdig på tisdag kväll. Nice.

Men nu ska jag sätta igång ordentligt med tentaplugget. Morfem i alla dess former; fogemorfem, nollmorfem, allomorfer. Prefix och suffix. Lexem.
Det är ju inte det att jag inte tycker om detta moment, jag tycker faktiskt att semantik är jätteroligt och intressant, men det är alltid samma visa när det kommer till att plugga. Man har ett inre motstånd trots att man gillar ämnet och tycker att det inte är så supersvårt. Vill verkligen få godkänt på tentan, annars måste jag skriva omtenta vecka 1, alltså precis efter nyår. Och det måste jag slippa, för jag vill kunna vara hemma ända fram till vecka 2. De säger att lov inte existerar på högskolan, men jag ska fan ta jullov! Djuren ska kompenseras för all tid jag varit borta och jag måste få tillåta mig själv att andas och bara vara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0