Plugghästen

Nu är jag riktigt nöjd med mig själv, jag har varit en äkta plugghäst! I dag har jag suttit i över tre timmar i sträck i skolan, har skrivit hela uppgift 2 på omtentan. Jippie! Det var lite trögt att få ihop minst 800 ord, men det gick till slut. Blir det fattigt kan man alltid trycka inte lite adjektiv här och där, ett bra tips. Ja, så jag svamlade en del om digitala bibliotek, men jag tror att jag lärt mig åtminstone lite grann om vad som menas med begreppet och hur man kan se på det. Nu är min hjärna ganska mör, känns som den blivit ångkokt eller något, haha. Hoppas på en god natts sömn, natten till i dag var ingen höjdare. Somnade jättesent och sen sov jag riktigt dåligt. Stördes även lite av stickningar och början till domningar i min högerhand. Skitskumt, eftersom det är den som är opererad för karpaltunnelsyndrom, så sent som i somras till och med. Har ju efter att operationssmärtorna försvann inte haft några problem med den, inga domningar. Så vad fan är detta nu?! Blir så irriterad. Hade problemen med vänsterhanden kommit tillbaka så hade jag inte blivit förvånad, den är ju inte opererad. Jaja, nu får man bara hoppas på att det inte fortsätter eller blir värre, då blir jag faktiskt pissirriterad.

I morgon börjar en ny vecka, det blir mentorsmöte, inlämning av omtentan och sen invigning av oss nya medlemmar i Klubb Klemming. Det blir spännande! Vi ska få våra "nya" namn, undrar verkligen vad dom kan ha hittat på för något sjukt att kalla mig...
På tisdag blir det till att fortsätta med XML (som framkallar svettningar och kräkkänslor hos mig), på onsdag likaså. Torsdag kommer pengarna och då ska jag gå på shoppingrunda, det blir även Klemmingmöte angående Erotiska som ju är på lördag. Fredag är det salstenta på semantik och morfologi, det betyder att jag även måste hinna plugga en hel del dessförinnan! Hjälp. Men jag har en bra feeling, så jag är inte så orolig. Jo, på tisdag ska vi tydligen också få reda på hur den stora avslutande salstentan på introkursen gick! Grymt spännande. Blir jag mot förmodan inte godkänd ska jag gå rätt ner i Viskan och självdö. Eller något. Men det hoppas vi ju att jag ska slippa. Ja, det blir en intensiv och händelserik vecka har jag en känsla av!

Nog om plugghästen, alltså jag, nu slänger jag in en föga smickrande bild på min härliga häst Linda. Hon var extremt tjock och ovårdad på denna bilden, och inte anstränger hon sig för att se snyggare ut direkt. Enjoy!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0