PustSuckStånk!

Ojojoj, nu är SKOS-uppgiften färdig och inlämnad. Högst osäkert om den ska lyckas bli godkänd, men nu har vi i alla fall gjort vårt bästa. Har suttit och knåpat på den otaliga timmar i dag, och ett par i går. Pust. Jag gillar definitivt inte XML och att skapa "välformade dokument" och "kontrollerade vokabulärer" och sådant skräp... Tvi. Vad sjutton ska jag lära mig det för?! Jag ska minsann inte göra hemsidor eller sådan skit.

Var hos skolsköterskan angående mina besvärande symtom, kollade blodtryck, puls och blodvärde. Blodtrycket var finfint, pulsen likaså. Och mitt blodvärde låg på 129 så det var ju perfekt. Hmm. Jag fick råden att äta mer frukt och grönt (behöver antagligen vitaminer), motionera mer (jag vet att jag är dålig på det, men det är vinter och snorkallt och en massa snö och blä...) och försöka att VILA en massa nu under jul och nyår. För sannolikt är mycket av mina problem med huvudvärk och allt orsakade av stress.

I morgon börjar en ny kurs. IGEN! Jösses, det känns som att man nätt och jämnt hunnit börja med den här kursen som heter "XML och kunskapsorganisation". Nu ska vi ha "Kunskapsorganisation 2", eller något sådant... Den verkar något bättre i alla fall, för det är inget med XML, haha! Vi ska läsa klassifikation och lära oss DDC, Dewey Decimal Classification system. Kan bli intressant. Salstenta på det innan jul också! Ja här ligger vi inte på latsidan direkt...

God natt för fan, nu är jag helt slutkörd efter nästan tolv timmar hemifrån i dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0