Trivialiteter

För en gångs skull ska jag inte skriva en massa djuplodande och allvarstyngda rader här, nej nu ska jag faktiskt snacka trivialiteter och ytlighet. Filosoferandet och grubblandet får ursäkta en stund!

Jag tänker en massa på vad jag ska ha för utstyrsel nästa helg, då det på lördagen äntligen är dags för en sittning. Och inte vilken sittning som helst, utan Erotiska Bibliotekarie-sittningen! Det lär tydligen vara en upplevelse. Temat behöver väl inte någon vidare förklaring, men jag funderar mer och mer på hurdan min klädnad egentligen ska vara. Jag förbannar det faktum att halva mitt bohag befinner sig på en plats drygt 20 mil från Borås där ju jag befinner mig, inte heller har jag möjlighet att åka hem innan sittningen. Jag trodde nog att jag skulle åka hem en gång till innan dess, men icke. Det har inte blivit tid till det, och nu har jag inte haft råd för den delen. Med mindre än en hundralapp kvar att leva på tills CSN-pengarna rullar in, vilket är exakt fem dagar framåt, så finns det inte plats för en lyxig tillvaro eller sådana exklusiva nöjen som att åka buss med Västtrafik. (Förlåt mig Västtrafik, jag menade inte att det är dyrt att resa med er, för faktum är att jag tycker det är billigt med 122 kr Borås-Tanum enkel resa.)

Nåväl. Vissa pinaler som finns kvar i hemmet i Bohuslän hade varit ganska trevliga att ha tillgängliga nu, men det är ingen idé att gråta över det, saker och ting är som de är. Till exempel saknar jag en del av de kläder jag inte förmått släpa med mig, möjligtvis ett par högklackade skor i svart lack (skulle suttit som en smäck på Erotiska), lite smått och gott såsom diverse smycken och hårattiraljer. Suck.
Jaja, jag ska släpa mitt arsle till Knalleland på torsdag tänkte jag. Förutom prylar till sittningen ska jag snoka runt efter adventsljusstake och lite julrelaterade grejer. Måste ju göra det lite myspysigt med julstämning, även på mina 18 kvadrat. Men tack mamma, för att du tvingade på mig elektriska ljusstakar! Kommer väl till pass nu. Min enda invändning är att du gav mig TVÅ stycken, stora också, fast du visste att jag endast har ETT fönster i min inte alltför pråliga våning. Inte en chans i helvete att jag får upp två stakar i mitt fönster. Så den andra? Ska den få ligga kvar helt ensam och övergiven i min garderob? Stackars den. Hur tänkte du där, mamma?

Jag "råkade" gå in på H&M och Gina Tricot i dag. Jag vet, det var jättedumt, det var verkligen en självdestruktiv handling om något. Förlåt för mitt tilltag. Men jag tar konsekvenserna av det. Jag blev SHOPPINGGALEN! Jag kände ett enormt sug efter att handla, det var extremt plågsamt. Jag har ännu inte hämtat mig helt från chocken. Tyvärr fick jag ju syn på en helt underbar kjol inne på Gina Tricot, det fanns ett stackars exemplar i min färg och min storlek kvar, den var menad för mig! Åh nej, nu kommer säkert någon annan köpa den röda, fina kjolen... Buuhuu. Jag hade ju inte råd att ta med mig den stackaren hem! Jag är ledsen, kjolen, men jag ska titta efter dig på torsdag. Håll ut och försök att gömma dig, snälla.

Jag har åtminstone beställt ett litet paket med hudvårdsprodukter och smink. Inget märkvärdigt. Lite tvål, handkräm, duschkräm och body lotion med juldoft (apelsin och choklad), samt en typ ögonskuggepalett som man ska kunna sminka fram snygga, sotade ögon med. Hehe, ja vi får väl se hur bra jag lyckas med den där sotade looken. Men nu vill jag köpa kläder, GOD DAMMIT!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0