Bloggtorka

Vad ska jag skriva om? Det hade varit kul att få lite tips och förslag, men det är väl antagligen för mycket begärt med tanke på hur liten min blogg är, så det stannar nog vid önsketänkande.

Inte händer det speciellt mycket om dagarna nu heller. Jag har skrivit klart fråga a på "Ett ärendes gång", nu har jag "bara" resten kvar.... stön.
I dag har jag varit ute och vandrat, något som vi brukar göra med grannar och bekanta varje påsk. Långpromenad med fika och allmänt tjöt, det är faktiskt alltid trevligt. Det var i och för sig bara andra året som jag var med, men ändå!
Fick dock mera ont i min halvt om halvt stukade fot efter promenaden, men det går väl över. Jag råkade trampa snett igår och då fick jag såklart djävulskt ont i foten och nu är den lite svullen, öm och sådär. Typiskt mig att klanta till det. Kände inte så mycket direkt efteråt, men det blev värre sedan. Jag red till och med en sväng precis efter det hade hänt och det gick ju bra. En sjuk sak som hände i början av ridturen var däremot att jag kände hur ena tygel bara lättade, och jag fick hela den med mig när jag tog handen bakåt. Den hade lossnat från bettet! Jag har sådana tyglar med pistolhakar som man bara knäpper fast i bettet, och nu hade en av dem alltså öppnat sig när jag red. Det har jag aldrig varit med om förut! Sjukt obehagligt, för det kunde ha skett väldigt olägligt så det kunde ha barkat iväg åt helsike. Men nu märkte jag det direkt, hoppade av och satte fast den igen. Jag ska i alla fall skaffa andra tyglar nu, det kan jag säga. Litar inte längre på dessa med hakar.

I dag har vi grillat för första gången i år! Det passade verkligen bra med grillpremiär i dag, så varmt och riktigt somrigt som det har varit. Det var oerhört gott med en grillad köttbit, potatissallad och grönsallad. Dessutom satt vi ute i trädgården och åt. Det har med andra ord varit en riktigt bra dag i dag, trots allt. Jag har fortfarande återkommande ångestattacker och hopplöshetskänslor en eller flera gånger per dag, men det känns ändå som om jag på något vis kan hantera alltihopa hyfsat bra. Jag har inte ens ringt psykakuten på sistone, fast det ett par gånger känts som om jag skulle vilja göra det. Jag har inte skadat mig. Däremot har jag druckit alkohol vid ett par tillfällen, men inte mycket och inte så att jag blivit berusad. Jag är inte lika sträng med alkoholen nu när jag inte äter Abilify längre, fast jag borde ändå avstå att dricka, det vet jag ju.

Jaja. Glad påsk till er allihopa där ute!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0