Sommarjobbet

Nu var det åter igen ett tag sedan jag bloggade, men jag har farit hit och dit och inte riktigt haft tid att sätta mig och skriva. Först hade jag ju besök av mamma, som kom ner till stan och hälsade på. Vi käkade fin och god middag med vitt vin på Jensen's Böfhus inne i Borås. Dagen efter traskade vi runt i affärer tills vi blev helt möra, och sedan åkte jag med mamma hem till Dingle och sov över där. I går, söndag, kom jag så till Grebbestad.

I dag har jag varit till Strömstad och hälsat på mina nya arbetskamrater och fått se min blivande arbetsplats. Biblioteket såklart! Det verkade hur bra och trevligt som helst och nu vet jag ungefär när och hur jag ska jobba. Det blir åtminstone veckorna 27-32 och kanske något mera innan om det skulle behövas. Men med tanke på att jag inte ska börja jobba förrän första veckan i juli så kommer det trots allt att bli en knaper sommar, det känner jag på mig. Vet inte vad jag ska göra i juni. Jag fick i alla fall tipset att ringa till biblioteket i Munkedal och höra om de behöver någon extrapersonal där, så det ska jag nog göra i morgon.

Annars har vi fantastiskt fint vårväder! Det har varit väldigt varm och solen har lyst så underbart. I dag har jag varit ute och ridit en sväng samt hjälpt syrran när hon satt upp lite på sin unghäst. Det är en väldigt lugn, orädd och läraktig unghäst hon har, det måste jag säga. Inridningen kommer att gå som en dans, det känner jag på mig. Inte att allt kommer att vara busenkelt hela tiden, men hästen lär sig snabbt och är en i grunden himla klok häst. Dock är hon ju som de flesta unghästar; otålig och tröttnar snabbt. Men om man tar ett litet steg i taget och inte håller på för länge åt gången så fungerar det finfint. Åh, dessa underbara och fantastiska hästar! Vad man saknar dem när man befinner sig i stan och är instängd i en liten lägenhet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0