Duktigheten personifierad

Ja, vad ska jag säga? Jag rockar! Jag har under kvällen gjort färdigt sektorsanalysen och lämnat in den. Nu är jag fruktansvärt lättad och nöjd, det var med luftiga steg jag gick hem från skolan i den sena Boråskvällen. Tänka sig, jag har nog slagit nytt uthållighetsrekord, jag satt i datasalen från strax före halv sex fram till nästan halv tolv. Wow! Jag får dock räkna bort en liten paus på en sisådär tjugo minuter, jag gick iväg till affären och belönade mig själv med en chokladbit. Men nu är jag FÄRDIG! Fem sidor och över två tusen ord blev det. Jösses. Det var nästan svårt att inte bli alldeles för långdragen! Trots min enorma prestation så känner jag mig inte helt nöjd. Alltså, jag är nöjd för att arbetet är avklarat och ur världen (åtminstone om jag blir godkänd), men jag är inte nöjd med mig själv.

Jag blir aldrig nöjd med mig själv, jag är aldrig tillräckligt bra. Det hade alltid kunnat bli bättre. Det är sorgligt och frustrerande att jag alltid ska känna på det här viset. Att jag jämt och ständigt känner en viss grad av missnöje och otillräcklighet. Usch. Men nu får jag försöka vila i det här och gå vidare. Jag har ju en salstenta på fredag och måste ladda om batterierna och lägga fokus på den.

Men en rolig och spännande sak, nu har Hjärnkoll lanserat sin nya hemsida! Gå in och kolla på den, engagera er och stöd oss andra i kampen för ett öppnare samtalsklimat kring psykisk ohälsa! http://www.hjarnkoll.se/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0