Tillbakablickar

Den här lilla texten skrev jag den 1:a april 2010, när jag precis hade slutat helt med min antidepressiva medicin efter flera års medicinering. Det är en kort men känslosam skildring av hur jag upplevde skillnaderna mellan att vara under stark påverkan av läkemedel under lång tid och att sedan vara "fri" igen.

Äntligen... Jag känner nyanserna återvända, komma tillbaka in i mitt liv. Det har återfått sin mångfacetterade glans och känslan av att ha nästan obegränsat med dimensioner. Alla speglingar, vinklingar och sidospår som jag trodde mig ha förlorat någonstans i skuggorna längs vägen. Även de till synes absurda irrvägarna finns där igen. Skönheten i de små tingen. Allt det där finns kvar och väntar på att återupptäckas, men även nya uppslag är redo att prövas.

Jag fick chansen till ett nytt liv och tog den. Nu ska jag inte sätta hela min existens på spel, för jag har lärt mig att jag är värdefull.



Kommentarer
Postat av: Lovisa

SV: Tack för din fina kommentar!



Jag hoppas du har en bra dag. Och vilken tur att du blev hjälpt av medicineringen.



Kraaam!

2011-02-12 @ 17:52:24
URL: http://francesbean.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0