Just because I can

I dag har jag betat av min första arbetsdag! Numera kan jag stolt säga att min arbetsgivare är Strömstads kommun och att jag jobbar på Stadsbiblioteket. Det ni! Var skitnervös innan denna dagen, sov jättedåligt och oroligt inatt så därför var jag helt enkelt svintrött imorse. Höll sånär på att missa tåget på grund av att jag var så trött och seg, men jag blev faktiskt räddad av att tåget var försenat. Ibland ska man ha en konstig jävla tur alltså.

Var med och hade ett fyratimmars-pass i lånedisken i dag, jag kände mig bortkommen och malplacerad i början men sedan började det att gå över. Jag är fortfarande ganska osäker på mitt jobb, men det är nog inte så konstigt. En helt ny arbetsplats och helt nya arbetskamrater. Tack och lov har jag ju i alla fall min tidigare erfarenhet. Det var ändå förvånansvärt lätt att hitta tillbaka till rutinerna med Book-It och allting. Jag kom till och med ihåg exakt hur man gick in och tog bort låntagares övertidsavgifter! *Stolt och nördig*.

Jag blev inte förvånad över att jag höll på att tappa bort mig när jag skulle sätta upp böcker på hyllorna, jag har ju en sådan där tendens att börja kolla vad böcker handlar om och då hittar jag alltid sjuttioelva stycken som jag vill låna med mig hem och läsa. NU. Man får helt enkelt hejda sig.

På det stora hela har det varit en bra dag i dag, men nu är jag helt utmattad. Och i morgon är en ny arbetsdag, då ska jag dessutom promenera hem från Grebbestad när jag jobbat färdigt. Det är bara sex kilometer. Wonderful.

Don't break me, don't break me down
Can't you see, my hands on the ground?
I can't remember my name
And I promise, it won't be the same

Did you steal it?
Can you feel it?
Cause I'm starting to feel it now
So don't break me now

Don't break me, don't break me down
Don't bury, my words in the ground
I can't sleep at night
And I know without me that you're not alright

Can you taste it?
Can you face it?
Cause I'm ready to face it now
So don't break me down

I know I'm holding too tight
But just give me some time, and I'll get it right

(The Donnas, 2004)

Kommentarer
Postat av: Sportlov

Grattis till stadsbiblioteks jobbet!



Ja Donnas rockar fett :)

2011-06-14 @ 12:23:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0