What's the point of doing anything?

Vilken knäpp kväll det blev igår. Jag åkte med syrran och hennes pojkvän till Lysekil, det var en stor cruising där. Redan i bilen ner började jag dricka rosévin och sprite. Dekadensen fortsatte... Vi satt ganska länge på en restaurang/krog och drack vin och lite sådant (inte syrran dock, hon körde ju). Vi träffade lite folk och så. När vi väl pallrade oss ut från restaurangen kände jag att fyllan slog mig som en hammare i skallen. Oj vad roligt allting var helt plötsligt! Jag fortsatte att hälla i mig vin. Vi traskade runt i folkvimlet på stan. Jag snusade också (väldigt dålig idé). Klockan gick och jag gjorde knäppare och knäppare saker. Tiggde öl av en gammal raggare. Slängde en tom ölflaska på en telefonkiosk så det klirrade fint. Gick fram till en ridande polis och klappade på den gigantiska hästen och ställde frågor till den kvinnliga ridande polisen som blev märkbart irriterad. Men det sjukaste av allt, jag tror att det var när jag korsade gatan eller gick bredvid gatan mitt inne i stan och skulle springa ifatt syrran, då känner jag ett akut behov av att kräkas. Det var inte mycket jag hann tänka där - blaff sa det bara och så spydde jag rätt ner på gatan, mitt bland allt folk. Jag tror till och med att jag spydde medan jag gick, inte stannade jag till mycket i alla fall. Jag hörde äcklade röster och folk som sa typ "åh fy fan" och "gud vad vidrigt". Men ingen fara skedd, jag spydde ju inte ner någon. Bara mig själv. I alla fall mitt hår och mina skor. Men jaja, jag fortsatte och snart så träffade vi på mamma, hennes sambo och lite mera folk som körde runt i deras Cadillac. Vi hoppade in där, knökat som bara den blev det. Efter en kort stund översköljdes jag åter av illamående, de fick stanna bilen och så spydde jag bakom en busskur. Snart efter den andra kräks-incidenten så åkte vi hemöver. Jag fick ideligen kväljningar eftersom det osade så mycket spya från håret. Bara hem och duscha, mitt i natten.

Ja som ni märker så hade jag en helt underbar kväll! Haha, roligt var det i alla fall. Fast imorse var jag långtifrån pigg. Men nu har jag fått mig en påminnelse om att det är en väldigt dålig idé att snusa.

Nu har jag ångest över att jag måste åka till Borås på tisdag. Det är som så att jag har fått oaket som jag måste hämta ut. Det har skickats till Borås trots att jag har tillfällig eftersändning av posten. Så jävla illa! Så det blir en sväng dit ner, känns himla onödigt. Stannar där en natt. Nåja, då kan jag ju i alla fall passa på att ta med mig några saker som jag har saknat.

She don't sleep at night, afraid to turn off the light.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0