En liten uppdatering

Här rullar livet på, precis som det ska. Jag har varit riktigt duktig och hållit igång Linda rätt bra denna veckan. I tisdags red jag ut en sväng och på hemvägen trimmade jag en stund i grannarnas paddock. Vi får låna den när vi vill, men tyvärr är den inte så bra. Den är liten och dåligt gjord för den lutar åt alla håll och kanter! Men men, alltid något. Så i tisdags red jag totalt 45-50 minuter. Torsdag kväll blev det en liten skrittur barbacka och då följde syrran med. Hon promenerade med unghästen. Lördag, igår alltså, red jag ut själv en sväng frampå kvällskvisten. Det blev en tur på drygt en halvtimma, endast skritt. Jag tränade på att få till mjuka och fina halvhalter och halter, Linda skötte sig riktigt fint. Jag invigde dessutom min nyinköpta sadelgjord och mitt nya set med neonrosa benreflexer! Jag och syrran var nämligen in en snabb sväng till Uddevalla samt Torp igår.
I dag så red inte jag Linda, utan jag erbjöd syrran att göra det. Så det blev en liten runda på 20-25 minuter, mest skritt men lite trav också. Jag promenerade med hennes valp Athena, som för övrigt fyller sex månader just i dag!
Innan den promenaden så "red" syrran lite på sin unghäst (ja hon har ett namn, Havanna!). Alltså, jag gick bredvid när hon skrittade några hundra meter. Det gick väl hyfsat bra, särskilt med tanke på att Havanna inte hade varit sutten på alls de senaste månaderna. Hon har fått vila från inridningen, men nu ska den väl sättas igång mer på allvar igen är det tänkt.

Jaja, jag vet, jag tjatar bara om hästarna... Men så blir det i detta inlägget! För just nu är det mestadels hästrelaterade tankar som snurrar i mitt huvud. Min sadel håller på att gå i bitar också, sjukt störande. Den är väldigt gammal och sliten, men nu har den börjat gå sönder på riktigt. Så det jag allra helst vill ha för tillfället är en ny sadel! Jag ska spara ihop pengar till en, tänker nog köpa en splitterny. Det ska bli en till syntetsadel, fast en i dressyrmodell. Så den behöver jag fem-sex tusen spänn till. Exklusive tillbehör då...
Jag funderar på att beställa hem en från England, där dessa sadlar tillverkas. Just den modellen jag vill ha går inte att köpa i Sverige. Men vi får se när det blir, som sagt så måste man ju ha pengarna att lägga ut på det också.

Well well, nu börjar det bli läggdags. I morgon behöver jag inte stiga upp halv sex, det är skönt. Jag kan gå upp vid sju, för jag ska nämligen ta "skolunge-bussen", som jag brukar kalla skolbussen här, för vi ska vara på Tanums bibliotek i morgon förmiddag. Jag vet inte vad vi ska göra, men det har med datorer att göra i alla fall! Någonting som vi ska lära oss. Bra att man har koll, haha.
Sedan blir det en tripp till Strömstad för att vara med på ADHD-gruppen. Jag skippade den förra måndagen för att jag hade noll lust och motivation att gå. Men nu får jag väl pallra mig dit.
God natt!

Kommentarer
Postat av: writing services

It's very good that you update this thing.

Postat av: Term Paper Services

Do I have this right? An aspirant to be the most powerful man on the planet stands up and tells people things that are absolutely false—and the Times wants to know if that’s news?

2012-03-30 @ 17:07:44
URL: http://www.easyessayhelp.com/TermPapers.php

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0