Ditten och datten

Ja då var det väl dags för en liten uppdatering om mitt menlösa liv... Haha, skämt åsido. Men jag brukar glömma blogga, eller så orkar jag helt enkelt inte. Lite olika det där. Jaja.

I söndags var jag på Liseberg, det var najs fast det var väldigt mycket folk. Man hann inte åka så mycket som man skulle vilja. Åkte dock den där nya, AtmosFear. Blev lite besviken på den, den kändes ganska lam. Men det var fin utsikt uppe på 146 meters höjd! Jag spelade upp cirka 70 spänn på chokladhjulen, men kammade naturligtvis noll. Vad hade jag väntat mig? Jag vinner aldrig.

Jag har även hunnit börja i en ADHD-grupp på öppenpsyk i Strömstad. Den startade igår och ska vara en gång i veckan, 20 gånger totalt. Upplägget är lite grann som i DBT, man går utefter en speciell manual och man får hemuppgifter. Jag tyckte att det kändes väldigt positivt och jag vill definitivt fortsätta. Hoppas bara att jag kommer att kunna gå varje gång, och att inte jobbet ska sätta några käppar i hjulet.
För jobbet ja! I dag fick jag veta att Munkedals bibliotek vill anställa mig i ett halvår. Stort happyface där kan jag ju säga! Vet ännu inte hur många timmar det kommer att bli, men det lär röra sig om ett par dagar i veckan, minst.

På måndag, klockan åtta till tolv, ska jag vara med på ett planeringsmöte. Bibliotekschefen frågade om jag ville närvara, för hon tyckte att det kunde vara nyttigt. Självklart. Ska bli lite spännande faktiskt. Då får man väl reda på mer om det här med anställningen. Jag är verkligen jätteglad att jag nu vet att jag kommer ha ett jobb ett tag framöver. Man ska absolut vara nöjd för det jobb man kan få, och tacka och ta emot. Det där med arbete är ju inte alltid så lätt. Pendlingen på cirka fyra mil enkel väg, får jag lösa på något sätt. En sak som är bra är att mamma bor i Dingle, därifrån är det jättenära till Munkedal. Och det där med lägenhet ligger jag lågt med för tillfället, jag tänker mycket på hästarna och skötseln av dem. Jag måste ju ha möjlighet att vara i stallet dagligen, de sköter sig inte själva precis. Och nu vid månadsskiftet så flyttar syrran till en lägenhet inne i Grebbestad, vilket innebär att hon får sämre tillgång till stallet. Visserligen är det bara sex kilometer och hon kör bil, men ändå. Det kommer bli noggrannare med uppdelningen av rutinerna oss emellan. Det blir nog åtskilliga morgnar som jag ensam får ta hand om utsläpp och morgonfodring. Och visst, är jag hemma så är det ju inga problem.

Faktum är att vi nu ikväll har släppt in hästarna. De får nu stå säsongens första natt på stall. Vädret är totalpissigt med regn och blåst, markerna är hur sura som helst. Jag tror hästarna blev glada över att få komma in i torra boxar och käka hö. Dessutom har Havanna dragit på sig en liten förkylning. Hon hostar en del och hade en aningens feber häromdagen. Stackaren. Jaja, i morgon bitti blir det jag som får släpa mig upp ur bingen för att släppa ut de små krakarna! Får verkligen se till att jag lyckas gå upp runt sjusnåret i alla fall. Nu när jag är ledig mest hela dagarna så blir jag rätt lat. Det är farligt lätt att sova till tolv. Känns inte alls bra... Nu ska det bli ändring på det, wish me luck!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0