Tankar från tiden på avdelning 57

Jag skrev en del under min vistelse på psykiatriska avdelningen på NÄL under maj, jag tänkte dela med mig lite grann. Det är osorterade tankar, framtänkta av ett stressat sinne. Dissociativt, gränspsykotiskt, ångestfyllt och deprimerat. Men orden kan ändock flöda. Dessa är skrivna den fjärde maj, min första dag på psyk. Varsågoda.

När lögnen blir sanning
När jaget blir främmande
När land blir hav
Och skeppet du seglade
förliser i okänt vatten

Då grumlar sig synen
Då tystnar världens sus
Då stillnar alla rörelser
Och du står ensam kvar
med ett skrik i ditt huvud

Det där skriket inombords
som liksom fortplantar sig
går som en rysning ned
längs kroppens alla lemmar
Men munnen förblir stängd
För den där snaran kring din hals
snörs åt så hårt
att du i stället faller

Faller hårt till marken
avsvimmad och avdomnad
nedslagen och sönderslagen

När du blir omkullkastad
Och allt du trodde på,
trodde att du tänkte,
trodde att du kände
tyckte,
tyckte om,
tyckte illa om,
Endast var en flyende häst

Ditt sinnes skenfärd
drar med sig allt hopp
kullkastar dina planer

I ett stort svart hål finns inga öron
Ingen som lyssnar,
ej heller någon som ids höra

Sandra Ek, 4/5 2012

Kommentarer
Postat av: coupons

Hi

I’m impressed! Your strategy is outstanding; Thanks for setting me straight with quality information. You're just extremely excellent!

2012-08-14 @ 15:34:04
URL: http://coupons-a.com/a/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0